Közösségi szolgálat
Gyermek- és ifjúsági vezetés, vállalkozói tevékenység és közösségi szolgálat
Mesterséges intelligencia-projekt, amely a társadalmi igazságosságra összpontosít…
A KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT VELED KEZDŐDIK!
"Nem vagyok többé vak.
Megvilágosítottam magam a tudás és a tudatosság fényével."
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT
A felügyelt közösségi szolgálati projektekben részt vevő hallgatók órákat rögzíthetnek az érettségi követelmények és a főiskolai felvételi követelmények felé. Minden közösségi szolgálati órát rögzíteni kell a közösségi szolgálati űrlapon, a projektvezető hivatalos aláírásával. A közösségi szolgálat órái csak akkor alkalmazhatók, ha a rendszeres iskolai órákon kívül végezték el a hallgatók a közösségi munkálatokat.
A tizenévesek közösségi szolgálata több annál, mint amihez a szülők ragaszkodnak, hogy muszájból gyorsan meg kell csinálni az 50 órát, hisz az nem sok idő, maximum 2 hét. Nem! Sokkal többet tud adni az 50 óra, mint sok szülő gondolja. Ezért nem mindegy, hogy a gyermek hol is van abban az 50 órában.
„Ha pedig az 50 órádat, jótékonysági tevékenységnek szenteled, az is segíthet, hogy valós tapasztalatokat szerezz egy tudományos és/vagy szakmai érdeklődésre számot tartó területen.”
A közösségi szolgálat új érdeklődési körökhöz, új barátokhoz vezethet, és ha igazán szerencsés vagy, akár egy életre szóló karrierre is ráirányíthat. De mindezeken túl a közösségi szolgálat egy életen át tartó szokást vált ki, a másokon való segítésből. Arra ösztönöz, hogy figyelj a közösség szükségleteire, és használd fel erőforrásaidat, hogy átadhasd a jót azoknak, akiknek a legnagyobb szükségük van rá.
„A közösségi szolgáltatás a közösség szolgálatáról szól.”
A középiskolások manapság nagyon mozgalmas életet élnek az iskola, az iskolán kívüli tevékenységek és a részmunkaidős munkák között. Elképesztő, hogy bármi másra is tudnak időt találni!
A tanulmányok azt mutatják, hogy a közösségi szolgáltatási lehetőségek sokféle előnnyel járnak a diákok és az általuk kiszolgált közösségek számára.
SZAKMAILAG
Azok a közösségi szolgálati projektek, amelyeket a diákok tizenéves koruk alatt hajtanak végre, hasznukra válhatnak, amikor elkezdik álláskeresésüket. Az önkéntesség olyan értékes készségeket tanít meg, amelyeket nem tudnának megtanulni egy osztályteremben. Ilyen készségek például a jobb kommunikáció, a csapatmunka, a kreativitás, a problémamegoldás.
A tanulók fontos kapcsolatokat is létrehoznak, amelyek későbbi életük során különböző karrierlehetőségekhez vezetik őket. Az önkéntességen keresztül létrejött kapcsolatok gyakran ajánlólevelekhez, referenciákhoz és munkalehetőségek keresésében segítséget nyújtanak. A hallgatók legalább gyakorolhatják hálózati készségeiket. Ez egész életükben óriási előnyt jelent majd számukra.
NEVELÉS ÉS SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
A karrier előnyein túlmenően a szolgálatnak számos oktatási előnye is van. Az önként jelentkező diákok jobban teljesítenek az olvasás, a történelem, a természettudomány és a matematika területén, és nagyobb valószínűséggel fejezik be a középiskolát. Ennek az az oka, hogy a tanulók láthatják, hogyan vonatkoznak iskolai munkáik a való világra, és továbbra is érdekli őket, amit tanulna.
A közösségi szolgálat még személyiségi szinten is előnyös a hallgatóknak. A közösségi szolgálat révén a hallgatók lehetőséget kapnak arra, hogy sokféle emberrel dolgozzanak együtt. Ez segíti őket a szociális tudatosság érzésének kialakításában. Türelmet és empátiát tanulnak, miközben első kézből láthatják, hogyan lehetnek pozitív hatással helyi közösségükre. Bebizonyosodott azt is, hogy a közösségi munka mentális és fizikai egészségügyi előnyökkel is jár a fiatalok számára. Akár különböző embercsoportokkal, akár fogyatékossággal élőkkel dolgozik, csökkentheti a stresszt és a szorongást, miközben javítja a hallgató közérzetét.
Egészen érdekes tapasztalat az is, hogy minél többet adnak a tanulók a munkájuk által, annál boldogabbnak érzik magukat. A diákok növelhetik önbizalmukat az idejük adományozásából származó sikerélményen keresztül. Ezenkívül a közösségi szolgálat nagyszerű módja annak, hogy a diákok új barátokat szerezzenek, akik hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek. A másokkal való rendszeres találkozás fejleszti a tizenévesek szociális készségeit és önbizalmat ad. Az önkéntesség erősítheti a tinédzser kapcsolatát a családtagokkal, amikor a családból mindenki együtt szolgál.