Adatvédelmi és adatkezelési Szabályzat
A Vakok és Gyengénlátók Fejlesztő Magánsegítő Szervezete (a továbbiakban: Szervezet ) a 2016-ban elfogadott Európai Uniós Általános Adatvédelmi Szabályzat rendelkezése alapján létrehozta saját Adatvédelmi és Adatkezelési szabályzatát.
A Szervezet minden státuszú tagja Hozzájáruló Nyilatkozatot tölt ki, amellyel hozzájárul ahhoz, hogy a Szervezet az Alapszabályban meghatározott célok érdekében adataikat nyilvántartsa és kezelje.
Az Szervezet székhelyén ( 8000 Székesfehérvár, Oskola utca 6. szám ) történik az adatok kezelése és tárolása.
- Az adatok kezelése és tárolása
- A Szervezet az Adatvédelmi Szabályzatban meghatározott adatokat kezeli és tárolja, a következő módon:
- a tagok neve, lakcíme, születési ideje és helye, anyja neve, telefonszáma, e-mail címe
- az Alapszabályban a tagsági jogviszony létesítéséhez meghatározott dokumentumokat tárolja: Belépési nyilatkozat, látássérülés tényét igazoló szemészeti igazolások, orvos szakértői bizottsági határozatok másolatai.
- b) A Szervezet az adatokat papíralapon, mappákba rendezve tárolja. A személyes adatokat elektronikusan is tárolja az irodában, az Szervezet számítógépén, valamint felhő alapú tárhelyén.
- c) A Szervezet a munkavállalók személyes adatait, valamint a megváltozott munkaképességű munkavállalók esetében szükséges orvosi dokumentumok másolatait papíralapon, mappákba rendezve és az orvosi dokumentumok másolatai kivételével elektronikusan tárolja.
- d) E-mail listára feliratkozók esetében csak az e-mail cím kerül tárolásra, semmi más egyéb adat nem, így az beazonosításra nem alkalmas. A leiratkozás módja ugyanezen a felületen adott. Papír alapon nem kerülnek nyilvántartásra ezek az adatok.
- 2. Az adatkezelés célja és tárolási ideje:
- A Szervezeti tagok ( pártoló, segítő, kedvezményezett ) adatai:
- az Alapszabályban meghatározott adatokat kezeli és tárolja az abban foglaltak alkalmazása, a Szervezeti tagok jogainak gyakorlása és a Szervezeti működés érdekében.
- a Szervezeti tagok címére, email címére a Szervezet tájékoztatókat, hírleveleket küld különböző programokról, pályázati lehetőségekről, vagy más, a látássérülést, vagy a tagsági jogviszonyt érintő eseményről, lehetőségről
- az e-mail listára feliratkozottak e-mail címére a Szervezet tájékoztatókat, hírleveleket küld különböző eseményekről.
- a Szervezet a közgyűlések alkalmával jelenléti ívet készít, amelyeken a tagok neve, elérhetősége, aláírása szerepel. Ezeket – a törvény által előírt rend szerint - 5 évig tárolja.
a Szervezet a pályázati rendezvények és egyéb események alkalmával szükség esetén jelenléti ívet készíthet, amelyeken a tagok neve, és elérhetősége szerepel. Ezeket a jelenléti íveket az adott év végéig, maximálisan 2 évig tárolja.
- a Szervezet a pályázati rendezvények, közgyűlések, egyéb események alkalmával digitális felvételt (fényképet, videofelvételt) készíthet, amelyeket a Szervezet korlátlanul felhasználhat, és nyilvánosan közzétehet saját elektronikus felületein.
- az Szervezet az adatokban bekövetkezett változásokat rögzíti.
- Munkavállalók adatai:
- a Szervezet a munkavállalók adatait a jogviszony szerinti jogok és kötelezettségek alkalmazása érdekében kezeli és tárolja, az azokban bekövetkezett változásokat rögzíti.
- az Szervezet a bérszámfejtéshez szükséges adatokat az Szervezettel vállalkozói szerződéses jogviszonyban álló könyvelőnek átadja.
- Az adatok kezelésére jogosult személyek
- Adattárolás, kezelés:
- a Szervezet az irodavezetőt azaz a Szervezetben adminisztrációval megbízott személyt jelöli ki elsődlegesen az adatok tárolására, kezelésére.
- a Szervezettel vállalkozói szerződéses jogviszonyban álló könyvelő jogosult a munkavállalók bérszámfejtéshez szükséges adatainak kezelésére.
- a Szervezet Alapszabályban meghatározott módon megválasztott elnöke, akadályoztatása esetén az alelnöke jogosult az adatok kezelésére.
- Hozzáférés az adatokhoz:
- a Szervezet irodavezetője, az Alapszabályban meghatározott módon megválasztott elnök, akadályoztatása esetén az alelnök jogosult hozzáférni az adatokhoz.
- a Szervezetben rendszergazdai feladatokkal megbízott személy jogosult hozzáférni az adatokhoz, melyek elektronikusan tároltak. Valamint jogosult hozzáférni a Szervezet elektronikus levelező rendszeréhez.
- Levelezés:
- a Szervezet papíralapú küldeményeit, leveleit az irodavezető, a Szervezet elnöke, akadályoztatása esetén a Szervezet alelnöke veheti át.
- a kimenő leveleket, küldeményeket az irodavezető, az adminisztrációval megbízott személy kezelheti.
- a Szervezet elektronikus levelezését az irodavezető, az elnök, akadályoztatása esetén az alelnök kezelheti.
- a Szervezet elektronikusan tárolt adatainak biztonsági mentését a rendszergazdai feladatokkal megbízott személy végzi.